Spotify heeft meer dan 30 miljoen betalende leden, dat kondigde CEO Daniel EK vandaag via Twitter aan. Het is de eerste maal dat Spotify een update geeft omtrent haar betalende leden sinds de streamingdienst 10 miljoen leden geleden een gelijkaardige boodschap de wereld instuurde. Op deze manier wil Spotify aan de hele wereld laten weten dat de toenemende concurrentie hen blijkbaar weinig of geen parten speelt. Toch zien we dat in de 9 maanden dat Apple Music beschikbaar is deze dienst 11 miljoen leden wist binnen te halen, terwijl Spotify op een extra 10 miljoen betalende leden op eenzelfde tijdspanne kon rekenen.

Tweet

Spotify Tweet

10 miljoen extra betalende klanten per jaar

De Zweedse streamingdienst voegt nu dus een 10-tal miljoen betalende leden per jaar aan zijn klantenbestand toe (in 2014 had Spotify nog maar 10 miljoen betalende leden). Een groeiproces die de streamingdienst zal moeten blijven proberen aan te houden, wilt het in de strijd tegen Apple Music het hoofd boven water houden.

Ook opmerkelijk is dat de exclusieve content die Apple Music en Tidal de afgelopen maanden ter beschikking hebben gesteld weinig of geen effect hebben gehad wat betreft gebruikers die hiervoor Spotify willen verlaten. Ondanks de afwezigheid van release day albums van artiesten zoals Coldplay, Rihanna, Adele en Kanye West, zijn Apple Music en Tidal er niet in geslaagd om een substantieel aantal Spotify-gebruikers te overtuigen om voor hun streamingdienst te kiezen.

Spotify blijft de grootste

Hoewel de muziek streaming wereld al meer dan een decennium oud is, lijkt de race voor het heerschappij over deze wereld van muziek nu pas te zijn begonnen. Tot op heden blijft Spotify echter overeind en ziet het er niet naar uit dat dit snel zal veranderen. De wereld ligt nog steeds aan hun voeten en we zullen zien of dat zo blijft en ze deze wereld volledig kunnen oppikken.